office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 48, Iulie 2017


Pot să zbor cu avionul dacă sunt însărcinată?
Drama copiilor crescuţi la laptop
Cum obţinem un abdomen plat?
Cum ne protejăm de soare?
Preparate de casă din coacăze
Istoria Mănăstirii Agapia

Cum obţinem un abdomen plat?

Autor: Mariana Chelariu, specialist în Nutriţie şi Dietetică

 

Cine nu îşi doreste un abdomen plat, mai ales dacă vrei să arăţi bine la plajă sau dacă vrei să nu te doară capul atunci când îţi alegi hainele? Un abdomen mai plat nu este necesar doar esteticii corpului, ci şi obţinerii unei stări de confort psihic şi fizic. În plus, abdomenul umflat şi proeminent este un semn al stării de sănătate deficitare. El nu se obţine uşor şi problema e că nu putem slăbi localizat, ţintit. Cheia succesului constă în: alimentaţie adecvată, sport şi managementul stresului.

 

ALIMENTAŢIA

l  o dietă mai bogată în grăsimi mononesaturate (ulei de măsline, măsline, avocado) și omega-3 (uleiuri de in, nuci, peşte) şi cu o cantitate mai mică de grăsimi omega-6 (uleiuri de floarea-soarelui și porumb) ar putea preveni obezitatea abdominală;

l  evitarea consumului de produse prelucrate industrial, produse de cofetărie-patiserie care au un conţinut ridicat de uleiuri vegetale hidrogenate şi glucide simple;

l  creşterea consumului de alimente bogate în fibre alimentare: legume crude, cereale integrale, fructe;

l  consumul de proteinele slabe (peşte, pui, curcan) grăbesc procesul de ardere al grăsimilor şi induc o stare de saţietate necesară prevenirii excesului alimentar;

l  evitarea alimentelor care produc gaze intestinale: dacă aveţi o predispoziţie către balonare, este posibil ca alimentele pe care le consumaţi în mod normal să producă o cantitate excesivă de gaze intestinale. În general, legumele crucifere (varza, broccoli, conopida) conduc la marirea abdomenului din pricina gazelor acumulate în intestine;

l  hidratarea corectă a organismului este absolut necesară pentru un abdomen plat (minim 6-8 pahare de apă plată pe zi).

 

SPORTUL

Multe studii arată că pentru a avea un abdomen plat, dieta nu este de ajuns! Pentru a pierde grăsimea care se depune în jurul abdomenului este necesar să se practice exerciţii fizice. Grăsimea consumată ca și combustibil în timpul efortului fizic prelungit provine din toate zonele corpului, nu doar din partea cu care se fac mai multe exerciții.  Abdomenele sunt cele mai populare şi eficiente exerciţii fizice pentru tonifierea muşchilor abdominali, însă ele nu ajută la eliminarea completă a grăsimii depuse în acestă zonă a corpului. Prin urmare, acestea trebuie să fie combinate cu antrenamente cardio (alergare pe bandă, bicicletă, jogging etc).

 

MANAGEMENTUL STRESULUI

Persoanele stresate au tendinţa să acumuleze mai multă grăsime la nivelul abdomenului, comparativ cu cele care reuşesc să gestioneze mai bine stresul. Explicaţia acestui fenomen este acela că stresul creşte considerabil nivelul cortizolului în organism, numit şi hormonul stresului, ce facilitează depunerile adipoase la nivelul abdomenului.

 

Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dieteticǎ
Iaşi, Str. General Berthelot, Nr. 4, Et. 2, Cam. 4
www.marianachelariu.ro
0728.082.951