Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 22

Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23

Warning: getimagesize(poze/99-) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23
Bronzul şi alimentaţia
office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr.15, August 2014


Zbor de fluturi prin copaci stropiți de verde
Mănăstirea dintre brazi
Casa din grǎdina cu poveşti
Un pǎr mai sǎnǎtos
Bronzul şi alimentaţia
Mofete și efecte
Ochelarii de soare și sănătatea
Casa cu vioară și pridvor de lemn vopsit
Gustul regal al prăjiturilor de altădată
Castelul din piatră roșie
Petrece un sejur de neuitat ȋn țara piramidelor
Lefkada-o destinaţie de vis!

Bronzul şi alimentaţia

 

Suntem în toiul verii, când pielea are nevoie de cantități considerabile de apă, vitamine și antioxidanți, nu doar pentru a se apăra de radicalii liberi, care se înmulțesc odată cu contactul solar, ci și pentru a o menține în permanență hidratată și sănătoasă. Atunci când vorbim de frumuseţe nu trebuie sǎ scǎpǎm din vedere alimentaţia, care are un rol esenţial în obţinerea unui bronz sǎnǎtos şi uniform. Iatǎ câteva alimente “prietene” ale corpului nostru, recomandate de nutriţionista spaniolǎ Josefina Royo în publicaţia El Mundo:
1. Legumele (morcovi, roșii, varză, salată, broccoli, pătrunjel) sunt surse importante  de betacaroten, o substanță antioxidantă care accelerează producția de melanină și potențează astfel bronzarea.
 
2. Pâinea și cerealele integrale conţin vitamină B care hidratează pielea din interior și o ajută să se bronzeze.
 
3. Apa, sursa vieţii, trebuie consumatǎ în mod constant, la orice oră şi în cantitǎţi mari. Hidratarea  este asiguratǎ şi de consumul de fructe bogate în apă, precum pepeni roșii sau galbeni, pere sau portocale.
 
4. Sucurile naturale de fructe,  bogate în vitamine și minerale (lămâia, portocala, papaya, kiwi sau fructele roșii) contribuie la protejarea fibrelor de colagen și la menținerea elasticității pielii împotriva radiațiilor solare.
 
5. Peștele, asemenea majoritǎţii alimentelor provenite din mare, este  bogat în Omega 3, un puternic reparator al țesuturilor care hidratează pielea în profunzime și îi redă elasticitatea, fapt ce contribuie la o bronzare uniformă. In consecinţǎ, ar trebui sǎ  mâncǎm cât mai des  ton, somon, scrumbie, hamsii, calcan, pește spadă și biban.
 
6. Fructele uscate (fistic, alune, nuci, semințe de floarea soarelui sau de dovleac) au un conținut bogat în vitamină B ce conferă elasticitate pielii. Sunt delicioase consumate împreună cu salate sau iaurturi degresate.
 
7. Proteinele, regeneratoare excelente ale țesuturilor, cu aport mare de nutrieți, nu trebuie evitate. Specialista le recomnandǎ  pe cele care au un conținut înalt de aminoacizi: carne roșie, pește și ouă.

Suntem în toiul verii, când pielea are nevoie de cantități considerabile de apă, vitamine și antioxidanți, nu doar pentru a se apăra de radicalii liberi, care se înmulțesc odată cu contactul solar, ci și pentru a o menține în permanență hidratată și sănătoasă. Atunci când vorbim de frumuseţe nu trebuie sǎ scǎpǎm din vedere alimentaţia, care are un rol esenţial în obţinerea unui bronz sǎnǎtos şi uniform. Iatǎ câteva alimente “prietene” ale corpului nostru, recomandate de nutriţionista spaniolǎ Josefina Royo în publicaţia El Mundo:

 


1. Legumele (morcovi, roșii, varză, salată, broccoli, pătrunjel) sunt surse importante  de betacaroten, o substanță antioxidantă care accelerează producția de melanină și potențează astfel bronzarea. 

 

2. Pâinea și cerealele integrale conţin vitamină B care hidratează pielea din interior și o ajută să se bronzeze. 

 

3. Apa, sursa vieţii, trebuie consumatǎ în mod constant, la orice oră şi în cantitǎţi mari. Hidratarea  este asiguratǎ şi de consumul de fructe bogate în apă, precum pepeni roșii sau galbeni, pere sau portocale.

 

 4. Sucurile naturale de fructe,  bogate în vitamine și minerale (lămâia, portocala, papaya, kiwi sau fructele roșii) contribuie la protejarea fibrelor de colagen și la menținerea elasticității pielii împotriva radiațiilor solare. 

 

5. Peștele, asemenea majoritǎţii alimentelor provenite din mare, este  bogat în Omega 3, un puternic reparator al țesuturilor care hidratează pielea în profunzime și îi redă elasticitatea, fapt ce contribuie la o bronzare uniformă. In consecinţǎ, ar trebui sǎ  mâncǎm cât mai des  ton, somon, scrumbie, hamsii, calcan, pește spadă și biban. 

 

6. Fructele uscate (fistic, alune, nuci, semințe de floarea soarelui sau de dovleac) au un conținut bogat în vitamină B ce conferă elasticitate pielii. Sunt delicioase consumate împreună cu salate sau iaurturi degresate.

 

 7. Proteinele, regeneratoare excelente ale țesuturilor, cu aport mare de nutrieți, nu trebuie evitate. Specialista le recomnandǎ  pe cele care au un conținut înalt de aminoacizi: carne roșie, pește și ouă.