Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 22

Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23

Warning: getimagesize(poze/322-) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23
Ce mâncăm la serviciu ?
office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 35, Iunie 2016


Timp pentru visare
Importanța evaluărilor medicale la nou-născuți
Interviu: Dr. Török Barna, medic specialist ortoped, Centrul Medical Nova Vita
Ce mâncăm la serviciu ?
Psihoterapie şi psihosomatică
Agrişele, fructele vitalităţii
Teatru
Expo
Carte
Mănăstirea Buciumeni, un loc fără timp
Muzeul Etnografic al Moldovei

Ce mâncăm la serviciu ?

 

Autor: Mariana Chelariu, specialist în Nutriţie şi Dietetică

 

Răspunsul la această întrebare este unul simplu: ce îţi pregăteşti de acasă!

Ca să fii ferit de tentaţii alimentare nu tocmai potrivite, cel mai bine este să te organizezi şi să decizi, în cunoştinţă de cauză, ce va conţine prânzul tău. Meniul pentru birou nu trebuie să fie nici greu de realizat și nici scump.

 

Pentru a avea alegeri sănătoase trebuie să ţii cont de câteva reguli minime:

- nu pleca nemâncat de acasă pentru că foamea te va ajunge din urmă şi vei fi tentat să ronţăi orice;

- dacă simţi nevoia unei gustări, alege un fruct (nu mai multe), câteva migdale/nuci sau un pahar de iaurt;

- evită orice fel de făinoase: covrigi, covrigei, biscuiţi, prăjiturici, pufuleţi;

- refuză politicos orice „bunăvoinţă” culinară a colegilor;

- nu adăuga zahăr în cafea sau ceai; poţi folosi un îndulcitor natural (ştevia);

- consumă în mod constant apă pe parcursul zilei.

 

Sunt zile aglomerate în care pur și simplu nu ai timp să mănânci la birou, dar cunoşti bine faptul că dacă sari peste masa de prânz, spre seară te vei simţi epuizat și vei mânca orice, de multe ori alimente nesănătoase. Pentru a evita astfel de situaţii, îţi recomandăm să vii cu pacheţelul pregătit de acasă.

 

Ce îţi poţi lua la pachet?

Enumerăm câteva exemple:

- sandwich cu chiflă integrală, salată verde, ardei gras, castravete, telemea desărată;

- sandwich cu chiflă integrală, câteva bucăţi mai groase de mozzarela, rondele de roşii, frunze de busuioc;

- lipie libaneză cu piept de pui la grătar, salată verde, ardei gras, castravete;

- salată cu ou: frunze de spanac, frunze de salată verde, ardei gras, castravete, jumătate de avocado, 1-2 ouă fierte, câteva seminţe de bostan, lămâie;

- salată cu pui: varză albă, varză roşie, morcov dat prin răzătoare, piept de pui/curcan la grătar/cuptor, crutoane, dressing;

- salată cu somon: salată verde, rucola, ardei, castravete, file de somon afumat, lămâie;

- orez integral cu legume şi ciuperci sau piept de pui/curcan.

 

Nu este scump să mănânci sănătos. În realitate, este mai costisitor să comanzi mâncare. În plus, nu ştii ce mănânci, ce calitate au legumele şi carnea din mâncare, ce cantitate de ulei a fost folosită la preparare. Ideal ar fi să ai o pauză de 30 minute atunci când iei masa de prânz, ca să te bucuri de mâncare, relaxare şi deconectare.

 

Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dieteticǎ

Iaşi, Str. General Berthelot, Nr. 4, Et. 2, Cam. 4

www.marianachelariu.ro

0728.082.951