office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 49, August 2017


Revista Branché, august 2017
Interviu: Liviu Huţanu, preşedinte Asociaţia de Ecoturism Ţara Dornelor
Alergiile și aerul condiţionat
Consumaţi nuci şi seminţe hidratate!
Cuvinte care dărâmă sau construiesc o relaţie
6 semne că partenerul te înșeală pe Facebook
Proprietăţile nutritive ale zmeurei
Mănăstirea Bârnova

Consumaţi nuci şi seminţe hidratate!

 

Autor: Mariana Chelariu, specialist în Nutriţie şi Dietetică 

 

Bogate în proteine, grăsimi sănătoase (omega 3), antioxidanţi, vitamine (E, B1, B2, acid folic), minerale  (potasiu, magneziu, zinc) şi fibre, nucile şi seminţele sunt o alegere excelentă pentru o gustare sănătoasă.

 

Înmuierea nucilor şi seminţelor este un pas foarte important, deoarece vor fi “trezite la viaţă”.  Dar, în primul rând trebuie să ne asigurăm că acestea sunt crude. Tot ce înseamnă nuci şi seminţe crude se asimilează şi au beneficii net superioare celor  prelucrate termic (prăjite) cărora le-au fost distruse enzimele şi care, în mare parte, reprezintă calorii goale.

 

De ce să le hidratez?

▪îşi îmbunătăţesc considerabil gustul, vor căpăta o textură mai cremoasă şi o aromă mai fină, devenind nu doar mai moi, ci şi mai untoase;

▪se vor activa enzimele de care organismul nostru are atâta nevoie;

▪sunt mai uşor de digerat, iar nutrienţii vor fi mai uşor absorbiţi.

 

Cum procedăm?

Se pun nucile/seminţele într-un vas de sticlă sau ceramică în apă uşor sărată la frigider. Cantitatea de apă trebuie să fie aproximativ dublă faţă de cea de nuci/seminţe pe care doriţi să le hidrataţi.

 

Cât timp?

Timpul de hidratare pentru cele mai utilizate nuci/seminţe variază între 3-12 ore, după cum urmează: nucile 4 ore, alunele de pădure 8 ore, nucile caju în jur de 3 ore, migdalele 12 ore (peste noapte), seminţele de dovleac 8 ore, seminţele de floarea soarelui 2 ore, fisticul nu se hidratează!

 

Este bine să punem la înmuiat o cantitate mică, pe care să o putem consuma într-o zi. După ce le-am hidratat, nucile/seminţele se spală şi se păstreză în frigider (o zi).

 

Chiar dacă au multe calorii, în jur de  600-700 kcal/100 g, nu trebuie să le evităm, beneficiile pentru sănătate fiind cu adevărat importante. Trebuie să avem, ca şi în alte situaţii, moderaţie, adică să nu mâncăm mai mult de un pumn de nuci/ seminţe pe zi, în jur de 30g o porţie.

 

Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dieteticǎ
Iaşi, Str. General Berthelot, Nr. 4, Et. 2, Cam. 4
www.marianachelariu.ro
0728.082.951