office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché nr. 52, Noiembrie 2017


Revista Branché, noiembrie 2017
Pneumonia – diagnostic și tratament
Unde greşim în dezvoltarea armonioasă a copilului?
Insuficienţa renală, tratamente naturiste
3 efecte negative ale citatelor motivaţionale
Stresul parental
Astmul şi sarcina
Surplusul de kilograme la copii
Tinerețe, mai stai!
Stresul parental

Surplusul de kilograme la copii

Autor: Mariana Chelariu, specialist în Nutriţie şi Dietetică  

 

Obezitatea este cauzată, în  principal, de doi factori: aportul alimentar excesiv, bazat mai ales pe zaharuri, grăsimi şi lipsa de efort fizic. Din păcate, foarte mulţi copii preferă să petreacă ore întregi în faţa televizorului sau calculatorului, în defavoarea practicării unui sport.

 

Cum ştiu dacă am un copil cu probleme de greutate?

Pentru a determina existenţa obezităţii la un copil, se folosesc aşa-numitele grafice de creştere, care iau în calcul indicatori precum greutatea în funcţie de vârstă sau greutatea în funcţie de înălţime. După ce medicul a pus diagnosticul de suprapondere sau obezitate, următorul pas care trebuie făcut este aducerea copilului la o greutate sănătoasă.  Acest obiectiv este atins prin schimbarea comportamentului,  în vederea stopării procesului de îngrăşare, astfel încât, pe măsură ce copilul creşte în înălţime, distribuţia kilogramelor să se modifice. Pentru a vă ajuta copiii, nu trebuie să le impuneţi o alimentaţie riguroasă. Trebuie să îmbinţi într-un mod practic o alimentaţie sănătoasă cu practicarea unui sport.

 

Ce puteţi face?

Susţineţi-vă copilul! Copiii nu îşi pot schimba singuri alimentaţia atât timp cât întreaga familie nu are un stil de viaţă sănătos. Mai mult chiar, unii copii cu probleme de greutate sunt necăjiţi chiar de familie pe ideea de a slabi şi atunci ei ajung să mănânce în secret pentru a-şi compensa frustrările sau să mănânce ostentativ pentru a-şi provoca părinţii. Masa în familie trebuie să fie un eveniment obligatoriu, deoarece nu numai că ajuta la consolidarea legăturilor familiale, dar şi descurajează mâncatul în faţa televizorului sau a calculatorului, unii dintre factorii care conduceau la consumul unei cantităţi mai mari de alimente.

Oferiţi copiilor alimente sănătoase: legume şi fructe de sezon, carne de pui, vită, peşte proaspăt, lactate şi brânzeturi proaspete, ouă, cereale integrale (fără adaos de zahăr), nuci, migdale, ulei de măsline, mâncare preparată în casă (fără prajire).

Nu ţineţi în casă alimente care nu îi ajută: cereale rafinate, biscuiţi, chipsuri, dulciuri, produse de patiserie, sucuri, iaurt cu fructe din comerţ, salamuri, margarină.

Oferiţi copiilor 3 mese principale pe zi (mic dejun obligatoriu) şi 2 gustări sănătoase. În afara acestora nu lăsaţi copii să ciugulească sau nu le oferiţi motive pentru aceasta. Felul cum ne hrănim copiii ar trebui să fie o prioritate.

Limitaţi mâncatul la fast-food, cele mai multe dintre meniurile fast-food sunt bogate caloric, nenutritive şi adesea însoţite de sucuri.

Îndrumaţii către orice formă de mişcare care se pliează pe preferinţele şi aptitudinile copilului; mişcarea trebuie efectuată zilnic sau de 3-5 ori pe săptămână.

Parinţii copiilor cu probleme de greutate trebuie să conştientizeze responsabilitatea lor în găsirea unor soluţii, alături de nutriţionist.

 

Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dietetică

Iaşi, Str. General Berthelot, Nr. 4, Et. 2, Cam. 4

0728.082.951

www.marianachelariu.ro