Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 22

Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23

Warning: getimagesize(poze/135-) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23
Culori dincolo de umbre
office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 18, noiembrie 2014


La taifas cu vremea
Sfântul Nectarie Taumaturgul
NOU la Arcadia – Maximus de la Pollogen, aliatul frumuseții fără vârstă
Terapia Vampirilor sau rejuvenarea tisulară cu factori de creştere autologi
Casa memorialǎ Eusebiu Camilar
Culori dincolo de umbre
Muzeul de etnografie din Botoşani
Cǎlǎtor în timp la Ibida
Albena – vacanţǎ la superlativ
Frumuseţi de lângǎ noi: Ferestre către cer la Zǎplaz

Culori dincolo de umbre

 

Noua cameră multisenzorială de la Liceul „Moldova” din Târgu Frumos este realizată în cadrul proiectului „Culori dincolo de umbre”, finanțat de către Fundația Orange România, pe filiera programului „Lumea prin culoare și sunet”, ediția 2014. Beneficiarii proiectului sunt cei 120 de copii ce urmează cursurile liceului. Camera va rămâne instalată în liceu și pentru generațiile viitoare. Împreună cu  instituţii şi organizaţii non-guvernamentale specializate, Fundația Orange România se implică în viața comunității prin proiecte de sănătate,educaţie, cultură şi integrare socială în beneficiul persoanelor cu deficiențe de vedere și/sau de auz. 
Stimularea simțurilor prin terapia multisenzorială face parte din procesul de recuperare pe care Liceul Special „Moldova” îl implementează în tratarea elevilor cu deficiențe de vedere. Activitățile realizate în camera multisenzorială facilitează procesul de recuperare, stimulând simțurile copiilor și creȃnd o atmosferă de relaxare. Copiii care beneficiază de această terapie se pot concentra și, astfel, comunica mai ușor. Camera este dotată cu echipament corespunzător, iar fiecare pacient beneficiază de terapie personalizată, în funcție de gradul de deficiență.
Cum funcționează camera multisenzorială?
Camera multisenzorială folosește lumini, sunete, mirosuri, texturi și muzică pentru a stimula simțurile copiilor. Stimulii induși reactivează memoria, induc o stare de bună-dispoziție și creează o atmosferă de siguranță și relaxare, permițând terapeutului să interacționeze mai ușor cu copilul. Lucrul în cameră încurajează un comportament deschis și mai comunicativ, ȋn așa fel ȋncȃt se remarcă o îmbunătățire a comportamentului psiho-cognitiv al beneficiarilor. De altfel, copiii deficienți de vedere, care urmează cursurile instituției, beneficiază de sprijin psihologic, pedagogic și educațional, cât și de tratament compensat.
Despre Liceul Special „Moldova”
Liceul Special “Moldova” este destinat copiilor cu deficiențe de vedere, cu vârsta cuprinsă între 6 și 20 de ani, din cele 8 județe ale Moldovei. Instituția din Târgu Frumos, județul Iași, este singura din zona de NE a țării, dedicată îngrijirii persoanelor cu dizabilități de vedere și una dintre cele 7 școli speciale din țară care oferă servicii în sistem de pensiune, cazare în dormitoare moderne și cafeteria. Liceul Special Moldova este o instituție complexă, iar pe lângă cursurile care urmează curricula națională a școlilor de masă, aceasta are și multe activități prin care îi ajută pe elevii deficienți de vedere să își recupereze într-o anumită măsură vederea sau să fie independenți. Majoritatea elevilor care urmează cursurile școlii au șanse să devină studenți.
Simona Penescu, Coordonator comunicare Fundația Orange

 

Noua cameră multisenzorială de la Liceul „Moldova” din Târgu Frumos este realizată în cadrul proiectului „Culori dincolo de umbre”, finanțat de către Fundația Orange România, pe filiera programului „Lumea prin culoare și sunet”, ediția 2014. Beneficiarii proiectului sunt cei 120 de copii ce urmează cursurile liceului. Camera va rămâne instalată în liceu și pentru generațiile viitoare. Împreună cu instituţii şi organizaţii non-guvernamentale specializate, Fundația Orange România se implică în viața comunității prin proiecte de sănătate,educaţie, cultură şi integrare socială în beneficiul persoanelor cu deficiențe de vedere și/sau de auz. 

 

Stimularea simțurilor prin terapia multisenzorială face parte din procesul de recuperare pe care Liceul Special „Moldova” îl implementează în tratarea elevilor cu deficiențe de vedere. Activitățile realizate în camera multisenzorială facilitează procesul de recuperare, stimulând simțurile copiilor și creȃnd o atmosferă de relaxare. Copiii care beneficiază de această terapie se pot concentra și, astfel, comunica mai ușor. Camera este dotată cu echipament corespunzător, iar fiecare pacient beneficiază de terapie personalizată, în funcție de gradul de deficiență.

 

Cum funcționează camera multisenzorială?

 

Camera multisenzorială folosește lumini, sunete, mirosuri, texturi și muzică pentru a stimula simțurile copiilor. Stimulii induși reactivează memoria, induc o stare de bună-dispoziție și creează o atmosferă de siguranță și relaxare, permițând terapeutului să interacționeze mai ușor cu copilul. Lucrul în cameră încurajează un comportament deschis și mai comunicativ, ȋn așa fel ȋncȃt se remarcă o îmbunătățire a comportamentului psiho-cognitiv al beneficiarilor. De altfel, copiii deficienți de vedere, care urmează cursurile instituției, beneficiază de sprijin psihologic, pedagogic și educațional, cât și de tratament compensat.

 

Despre Liceul Special „Moldova”

 

Liceul Special “Moldova” este destinat copiilor cu deficiențe de vedere, cu vârsta cuprinsă între 6 și 20 de ani, din cele 8 județe ale Moldovei. Instituția din Târgu Frumos, județul Iași, este singura din zona de NE a țării, dedicată îngrijirii persoanelor cu dizabilități de vedere și una dintre cele 7 școli speciale din țară care oferă servicii în sistem de pensiune, cazare în dormitoare moderne și cafeteria. Liceul Special Moldova este o instituție complexă, iar pe lângă cursurile care urmează curricula națională a școlilor de masă, aceasta are și multe activități prin care îi ajută pe elevii deficienți de vedere să își recupereze într-o anumită măsură vederea sau să fie independenți. Majoritatea elevilor care urmează cursurile școlii au șanse să devină studenți.

 

Simona Penescu, Coordonator comunicare Fundația Orange