Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 22

Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23

Warning: getimagesize(poze/206-) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23
Interviul lunii: Valy Ilieş
office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 25, Iulie 2015


Sfântul care aduce ploaia
Interviul lunii: Valy Ilieş
“Injecţia” de frumuseţe
Remodelare corporală pentru mămici
Beneficiile terapiei robot asistate
Pepenele roşu, antioxidantul de serviciu
Destinaţie culinară: Restaurantul Turnul de Apă
Leacuri din grădină: ceaiul de gălbenele
Biserica unui martir
Muzeul de Științe Naturale Piatra-Neamț
Cetatea de Scaun a Sucevei
File de ierbar: Să răsară busuioc(ul)…!
Locuri de poveste: La Medeleni…
Frumuseţi de lângă noi: Pietrele vii din Ţara Luanei
Senior Voyage – Tenerife

Interviul lunii: Valy Ilieş

 

Medic Medicină de Familie, masterand în psihoterapie, specialist Acupunctură, Nutriţie, Apifitoaromaterapie, formator tehnician maseur şi tehnician nutriţionist, instructor autorizat CNT (masaj terapeutic abdominal) si WuJiGong (Qi-gong-ul Iluminării), Maestru Reiki
Cum aţi ales această profesie şi care este rolul nutriţionistului în îmbunătăţirea calităţii vieţii?
Cum am ales această profesie? Hm... dintr-o „întâmplare” fericită, de altfel deloc întâmplătoare. Nu mă gândisem chiar la nutriţie, terminasem facultatea de medicină şi am ales să urmez specializarea în acupunctură şi medicină alternativă. Renunţasem la carne de ceva ani şi totuşi aveam nişte probleme de sănătate, nu grave, dar erau ceva disconforturi digestive. În 2008, când am avut şansa să plec în China, mi-am rezolvat în câteva zile aceste probleme şi m-am întrebat: cum e posibil? Nu schimbasem nimic, decât că mâncam ce mi se dădea acolo. Tranzitul se normalizase iar balonările ce mă chinuiau de ceva vreme dispăruseră ca prin minune. Aşa că, revenind acasă am studiat mai mult în acest domeniu şi mi-am dat seama că nutriţia şi un nutriţionist bun sunt cheia unei vieţi echilibrate şi a unei sănătaţi perfecte. Pentru că nimeni nu ne învaţă cum să mâncăm... de mici copii ni se oferă cantitate, dar nu calitate. Iar ca adulţi avem deja obisnuinţele formate, credem că aşa e bine să mâncăm şi ne este greu să ne schimbăm. De aceea, schimbările se fac treptat şi inţelegând principiile care stau la baza unei alimentaţii sănătoase.
      Ultimele studii privind persoanele supraponderale sunt îngrijorătoare. Unde greşim în alimentaţie? Ce părere aveţi despre reţetele de slăbit “miracol”?
Simplu: greşeala principală este în modul cum combinam alimentele, iar bucătăria românească este gustoasă, nimic de zis, dar cu multe combinaţii incompatibile. Schimbând acest lucru, nu ar mai exista obezitate. Eu nu cred în reţete de slăbit „miracol”. Din punctul meu de vedere, este o mare păcăleală. Ca să nu mai spun că inclusiv în aceste reţete „miracol” sunt promovate aceleaşi           combinaţii incompatibile. Deci, practic, nu se schimbă nimic, decât cantitatea. Când se revine la alimentaţia dinainte, kilogramele pierdute se pun repede la loc şi mai aduc şi alte surate cu ele. Atunci când cineva vrea să slăbească, scopul este să educăm persoana în a avea un mod de viaţă sănătos şi nu să-i dăm o reţetă „miracol”, care îi va cauza şi mai multe dezechilibre!
Din păcate, problema este destul de gravă şi în rândul copiilor. De ce recomandări ar trebui să ţină cont părinţii când stabilesc meniul pentru cei mici, având în vedere că gustul se formează de la vârste fragede?
Acelaşi principiu de care vorbea: combinaţiile alimentare corecte! Doar pentru că sunt copii nu înseamnă că trebuie să mănânce altfel decât adulţii. Iar modelul din casă este foarte rapid asimilat de către copii. De aceea, de obişnuinţele părinţilor depind deprinderile copiilor. Nu-i poţi spune            copilului că e sănătos să mănânce grătar cu salată în timp ce tu mănânci grătar cu cartofi prăjiţi, de exemplu, pentru că nu vei fi credibil. 
Majoritatea copiilor preferă la micul dejun lapte cu cereale - una dintre cele mai incompatibile           combinatii şi totuşi atât de promovată în grădiniţe, şcoli, mass-media, alte medii de puternică influenţă socială.
7.  Asistăm la o adevărată invazie de produse “bio”. Cum le putem alege pe cele cu adevărat sănătoase?
”Bio” nu este cel mai important criteriu în alegerea unui produs. Alimentele se aleg după mai multe aspecte: să fie naturale, integrale, bogate în substanţe nutritive necesare organismului. Abia apoi verificăm dacă sunt ”bio”.
8.  Fiind sezonul concediilor, nu pot să nu vă întreb, cum vede un nutriţionist sejurul perfect?
Poate să existe sejurul perfect. Mai greu, dar nu imposibil. Şi eu merg în concedii, dar asta nu mă împiedică să mănânc la fel ca şi acasă. Dacă eşti familiarizat cu principiile alimentare, vei avea grijă ca dimineaţa să consumi lipide, la prânz proteine iar seara carbohidraţi. Îti poţi crea propriul meniu în combinaţiile corespunzătoare, pentru că, din fericire, în restaurantele româneşti avem o ofertă destul de variată, unele dintre ele oferind chiar şi preparate vegetariene. Şi, pe de altă parte, nu stai în concediu luni de zile. Dacă o saptămână n-ai să mănânci bio, nu vor apărea atât de mari dezechilibre în corp ca atunci când zi de zi, ani de zile, ai o alimentaţie haotică.
Interviu realizat de Ionuţ Bădărău

 

 

Medic Medicină de Familie, masterand în psihoterapie, specialist Acupunctură, Nutriţie, Apifitoaromaterapie, formator tehnician maseur şi tehnician nutriţionist, instructor autorizat CNT (masaj terapeutic abdominal) şi WuJiGong (Qi-gong-ul Iluminării), Maestru Reiki


Cum aţi ales această profesie şi care este rolul nutriţionistului în îmbunătăţirea calităţii vieţii?


Cum am ales această profesie? Hm... dintr-o „întâmplare” fericită, de altfel deloc întâmplătoare. Nu mă gândisem chiar la nutriţie, terminasem facultatea de medicină şi am ales să urmez specializarea în acupunctură şi medicină alternativă. Renunţasem la carne de ceva ani şi totuşi aveam nişte probleme de sănătate, nu grave, dar erau ceva disconforturi digestive. În 2008, când am avut şansa să plec în China, mi-am rezolvat în câteva zile aceste probleme şi m-am întrebat: cum e posibil? Nu schimbasem nimic, decât că mâncam ce mi se dădea acolo. Tranzitul se normalizase iar balonările ce mă chinuiau de ceva vreme dispăruseră ca prin minune. Aşa că, revenind acasă am studiat mai mult în acest domeniu şi mi-am dat seama că nutriţia şi un nutriţionist bun sunt cheia unei vieţi echilibrate şi a unei sănătaţi perfecte. Pentru că nimeni nu ne învaţă cum să mâncăm... de mici copii ni se oferă cantitate, dar nu calitate. Iar ca adulţi avem deja obisnuinţele formate, credem că aşa e bine să mâncăm şi ne este greu să ne schimbăm. De aceea, schimbările se fac treptat şi inţelegând principiile care stau la baza unei alimentaţii sănătoase.


Ultimele studii privind persoanele supraponderale sunt îngrijorătoare. Unde greşim în alimentaţie? Ce părere aveţi despre reţetele de slăbit “miracol”?


Simplu: greşeala principală este în modul cum combinam alimentele, iar bucătăria românească este gustoasă, nimic de zis, dar cu multe combinaţii incompatibile. Schimbând acest lucru, nu ar mai exista obezitate. Eu nu cred în reţete de slăbit „miracol”. Din punctul meu de vedere, este o mare păcăleală. Ca să nu mai spun că inclusiv în aceste reţete „miracol” sunt promovate aceleaşi combinaţii incompatibile. Deci, practic, nu se schimbă nimic, decât cantitatea. Când se revine la alimentaţia dinainte, kilogramele pierdute se pun repede la loc şi mai aduc şi alte surate cu ele. Atunci când cineva vrea să slăbească, scopul este să educăm persoana în a avea un mod de viaţă sănătos şi nu să-i dăm o reţetă „miracol”, care îi va cauza şi mai multe dezechilibre!


Din păcate, problema este destul de gravă şi în rândul copiilor. De ce recomandări ar trebui să ţină cont părinţii când stabilesc meniul pentru cei mici, având în vedere că gustul se formează de la vârste fragede?


Acelaşi principiu de care vorbea: combinaţiile alimentare corecte! Doar pentru că sunt copii nu înseamnă că trebuie să mănânce altfel decât adulţii. Iar modelul din casă este foarte rapid asimilat de către copii. De aceea, de obişnuinţele părinţilor depind deprinderile copiilor. Nu-i poţi spune copilului că e sănătos să mănânce grătar cu salată în timp ce tu mănânci grătar cu cartofi prăjiţi, de exemplu, pentru că nu vei fi credibil. 

Majoritatea copiilor preferă la micul dejun lapte cu cereale, una dintre cele mai incompatibile       combinatii şi totuşi atât de promovată în grădiniţe, şcoli, mass-media, alte medii de puternică influenţă socială.


Asistăm la o adevărată invazie de produse “bio”. Cum le putem alege pe cele cu adevărat sănătoase?


”Bio” nu este cel mai important criteriu în alegerea unui produs. Alimentele se aleg după mai multe aspecte: să fie naturale, integrale, bogate în substanţe nutritive necesare organismului. Abia apoi verificăm dacă sunt ”bio”.


Fiind sezonul concediilor, nu pot să nu vă întreb, cum vede un nutriţionist sejurul perfect?


Poate să existe sejurul perfect. Mai greu, dar nu imposibil. Şi eu merg în concedii, dar asta nu mă împiedică să mănânc la fel ca şi acasă. Dacă eşti familiarizat cu principiile alimentare, vei avea grijă ca dimineaţa să consumi lipide, la prânz proteine iar seara carbohidraţi. Îti poţi crea propriul meniu în combinaţiile corespunzătoare, pentru că, din fericire, în restaurantele româneşti avem o ofertă destul de variată, unele dintre ele oferind chiar şi preparate vegetariene. Şi, pe de altă parte, nu stai în concediu luni de zile. Dacă o saptămână n-ai să mănânci bio, nu vor apărea atât de mari dezechilibre în corp ca atunci când zi de zi, ani de zile, ai o alimentaţie haotică.


Interviu realizat de Ionuţ Bădărău