office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 28, Octombrie 2015


Aer de toamna
Interviul lunii: Dr. Dragoş Popa
Bolile colectivității
Criolipoliza
Coronarografia selectivă
Leacuri din grădină: varza
Destinaţie culinară: Conac Polizu
Delicii şi scofeturi: salatǎ de spanac cu prune şi brânzǎ
Cuvioasa Parascheva, ocrotitoarea Moldovei
Muzeul de Istorie a Farmaciei
File de ierbar: Domniţe la bal
Un loc binecuvântat
Frumuseţi de lângă noi: Focurile vii

Leacuri din grădină: varza

 

Din coşul legumelor de toamnă nu ar trebui să lipsească varza, o legumă bogată în fitonutrienţi şi vitamine (A, C şi K), antioxidanţi naturali care previn apariţia cancerului şi a bolilor de inimă prin neutralizarea radicalilor liberi. Vom trece în revistă cele mai importante beneficii ale consumului de varză asupra organismului.
• Datoritǎ conţinutului ridicat de fibre, previne apariţia constipaţiei şi asigură un tranzit intestinal sănătos.
 
• Sucul de varză are proprietăţi alcaline şi o substanţă numită glutamină care ajută la reducerea inflamaţiei mucoasei stomacale, fiind indicat în tratamentul ulcerului.
 
• Frunzele de varză, uşor înmuiate în apă călduţă, au efecte antiinflamatorii şi eliberează substanţe care ameliorează senzaţia de durere. 
• Varza conţine vitamina C, care întăreşte sistemul imunitar şi ne fereşte de răceli. De asemenea, este o sursă importantă de betacaroten, care protejează vederea de afecţiunile apărute odată cu înaintarea în vârstă, inclusiv cataracta.
 
• Dacă eşti la dietă, varza este o alegere excelentă deoarece are foarte puţine calorii.
 
• Antioxidanţii şi vitamina K din varza roşie ajută la prevenirea depunerilor de colesterol pe vasele de sânge, inclusiv cele din creier şi poate reduce riscul bolilor bătrâneţii, cum este boala Alzheimer.
• Pielea arată mai bine, mai fresh şi mai luminoasă dacă mâncăm varză, tot datorită antioxidanţilor care ne protejează de acţiunea nocivă a razelor ultraviolete.
 
• Un studiu desfăşurat în China arată că un consum zilnic de legume crucifere (precum varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles) este asociat cu un risc mult mai mic de cancer la sân.
 
• Varza conţine acid lactic, cunoscut pentru efectul său pozitiv asupra musculaturii.
• Consumul de varză este contraindicat  la persoanele care suferă de probleme cu tiroida, deoarece poate interfera cu nivelul de iod din organism şi poate agrava boala.

Din coşul legumelor de toamnă nu ar trebui să lipsească varza, o legumă bogată în fitonutrienţi şi vitamine (A, C şi K), antioxidanţi naturali care previn apariţia cancerului şi a bolilor de inimă prin neutralizarea radicalilor liberi. Vom trece în revistă cele mai importante beneficii ale consumului de varză asupra organismului.

 

• Datoritǎ conţinutului ridicat de fibre, previne apariţia constipaţiei şi asigură un tranzit intestinal sănătos. 

 

• Sucul de varză are proprietăţi alcaline şi o substanţă numită glutamină care ajută la reducerea inflamaţiei mucoasei stomacale, fiind indicat în tratamentul ulcerului. 

 

• Frunzele de varză, uşor înmuiate în apă călduţă, au efecte antiinflamatorii şi eliberează substanţe care ameliorează senzaţia de durere. 

 

• Varza conţine vitamina C, care întăreşte sistemul imunitar şi ne fereşte de răceli. De asemenea, este o sursă importantă de betacaroten, care protejează vederea de afecţiunile apărute odată cu înaintarea în vârstă, inclusiv cataracta. 

 

• Dacă eşti la dietă, varza este o alegere excelentă deoarece are foarte puţine calorii. 

 

• Antioxidanţii şi vitamina K din varza roşie ajută la prevenirea depunerilor de colesterol pe vasele de sânge, inclusiv cele din creier şi poate reduce riscul bolilor bătrâneţii, cum este boala Alzheimer.

 

• Pielea arată mai bine, mai fresh şi mai luminoasă dacă mâncăm varză, tot datorită antioxidanţilor care ne protejează de acţiunea nocivă a razelor ultraviolete. 

 

• Un studiu desfăşurat în China arată că un consum zilnic de legume crucifere (precum varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles) este asociat cu un risc mult mai mic de cancer la sân. 

 

• Varza conţine acid lactic, cunoscut pentru efectul său pozitiv asupra musculaturii.

 

• Consumul de varză este contraindicat  la persoanele care suferă de probleme cu tiroida, deoarece poate interfera cu nivelul de iod din organism şi poate agrava boala.