office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 30, Decembrie 2015


Iată vin colindători!...
Alergiile la polen și alimente
Cum ne ajută apă să scăpăm de kilogramele în plus?
Porţia de sǎnǎtate: nucile
Toaleta zilnică a cǎţelului tǎu
Delicii şi scofeturi: Turtă dulce de post
Beneficiile terapiei robot asistate la bolnavii cu suferinţe ale aparatului locomotor
Mănăstirea Neamț - un loc ferecat în minuni
Muzeul de icoane pe sticlǎ din Sibiel

Porţia de sǎnǎtate: nucile

 

Forma miezului i-a determinat pe oameni, încă din Antichitate, să considere nucile alimentele creierului. Studiile ştiinţifice au confirmat efectul benefic al acestora pentru sǎnǎtate:
* Cercetătorii de la Barcelona’s Hospital Clinico au ajuns la concluzia cǎ 8 nuci consumate zilnic sunt suficiente pentru a previni apariţia atacului vascular cerebral. 
* Grăsimile mono şi polinesaturate ameliorează sensibilitatea la insulină, iar probabilitatea de a face diabet zahart scade cu 30% la persoanele care consumǎ cel puţin 30 g nuci pe zi, de 5 ori pe săptămână. 
* Oftalmologii americani spun cǎ un consum bogat de nuci împiedică distrugerea fotoreceptoarelor, cele mai importante celule ale retinei, reducând semnificativ riscul de a dezvolta AMD (degenerarea maculară provocată de îmbătrânire).
* Cercetătorii americani de la Universitatea din California au constatat că nucile, consumate des, cresc considerabil atât cantitatea, cât şi calitatea spermei.
* Acidul alfa linoleic din compoziţia nucilor tratează tulburările de ritm cardiac. 
* Ameliorează bolile de stomac şi intestine: ulcere, dispepsii, iritaţii, pirozis, diaree, constipaţie. 
* Reglează funcţiile endocrine, fiind utile în caz de tulburări ale hipofizei şi insuficienţă suprarenală, tulburări de ciclu menstrual, dar şi la menopauză. 
* Conţinutul bogat în fosfor protejează sănătatea oaselor şi a dinţilor.
* Reduc nivelul factorului de creştere de tip insulinic 1 (IGF-1), care are un rol în declanşarea cancerului la prostată.  
* Consumul regulat de nuci - două sau mai multe porţii pe săptămână -, scade riscul de cancer la sân cu până la 36%.

Forma miezului i-a determinat pe oameni, încă din Antichitate, să considere nucile alimentele creierului. Studiile ştiinţifice au confirmat efectul benefic al acestora pentru sǎnǎtate:

 


* Cercetătorii de la Barcelona’s Hospital Clinico au ajuns la concluzia cǎ 8 nuci consumate zilnic sunt suficiente pentru a previni apariţia atacului vascular cerebral. 

 

* Grăsimile mono şi polinesaturate ameliorează sensibilitatea la insulină, iar probabilitatea de a face diabet zahart scade cu 30% la persoanele care consumǎ cel puţin 30 g nuci pe zi, de 5 ori pe săptămână. 

 

* Oftalmologii americani spun cǎ un consum bogat de nuci împiedică distrugerea fotoreceptoarelor, cele mai importante celule ale retinei, reducând semnificativ riscul de a dezvolta AMD (degenerarea maculară provocată de îmbătrânire).

 

* Cercetătorii americani de la Universitatea din California au constatat că nucile, consumate des, cresc considerabil atât cantitatea, cât şi calitatea spermei.

 

* Acidul alfa linoleic din compoziţia nucilor tratează tulburările de ritm cardiac. 

 

* Ameliorează bolile de stomac şi intestine: ulcere, dispepsii, iritaţii, pirozis, diaree, constipaţie. 

 

* Reglează funcţiile endocrine, fiind utile în caz de tulburări ale hipofizei şi insuficienţă suprarenală, tulburări de ciclu menstrual, dar şi la menopauză. 

 

* Conţinutul bogat în fosfor protejează sănătatea oaselor şi a dinţilor.

 

* Reduc nivelul factorului de creştere de tip insulinic 1 (IGF-1), care are un rol în declanşarea cancerului la prostată.  

 

* Consumul regulat de nuci - două sau mai multe porţii pe săptămână -, scade riscul de cancer la sân cu până la 36%.