office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 45, Aprilie 2017


Remedii naturale împotriva asteniei de primăvară
Primele alergii de primăvară
Acceptă-ţi vârsta şi slăbeşte sănătos!
Cum sǎ determinǎm copilul să mănânce sănătos?
Mănăstirea Stânișoara

Acceptă-ţi vârsta şi slăbeşte sănătos!

 

Autor: Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dieteticǎ

Vârsta la care se găseşte o persoană cu probleme de greutate este foarte importantă pentru că fiecare etapă a vieţii  este marcată de anumite caracteristici fizice, fiziologice şi psihologice. Obiceiurile, comportamentele, metabolismul sunt diferite la fiecare vârstă şi corpul nostru reactionează diferit la încercările de a slăbi şi nu vom slăbi la 55 de ani la fel ca la 20 de ani!

La 20 de ani nevoile energetice ale organismului sunt mari pentru a face faţă activităţilor specifice vârstei. Din nefericire, obiceiurile alimentare nu sunt dintre cele mai bune acum: dulciuri, sucuri acidulate, fast food. La acestea se pot adăuga un program dezordonat, sedentarismul, nopţile albe, fumatul. Motivaţia slăbirii se găseşte în dorinţa de a arăta bine, de afirmare profesională şi bineînţeles, dorinţa găsirii unui partener. Avantajul este dat de metabolismul rapid, organismul pierzând uşor kilogramele în plus. Este însă şi o perioada de mare disponibilitate în faţa diverselor diete şi în faţa promisiunilor de genul „Slăbeşti garantat 5 kilograme în 7 zile”.  Consecinţele unor astfel de încercări, de obicei repetate frecvent, implică riscuri în ceea ce priveşte echilibrul metabolic și uneori chiar sănătatea.

La 30 de ani ne aflăm, de obicei, într-o perioadă de stabilitate profesională, financiară, familiară şi emoţională. Diversele diete încercate în ultimii ani, alături de eventualele sarcini sau tratamentele hormonale urmate în dorinţa de a rămâne însărcinate, ori tratamentele cu anticoncepţionale, toate au determinat acumularea anumitor kilograme şi a celulitei. De multe ori o alimentaţie echilibrată pare dificil de adaptat la propriul stil de viaţă. Încercaţi să faceţi câteva schimbări, care pot avea impact bun asupra greutăţii şi stării de sănătate: mic dejun consistent, o cină uşoară înainte de ora 20 şi dormiţi suficient (7-8 ore/noapte).

Dupa 40 de ani trebuie să aveţi aşteptări realiste: o siluetă ca la 20 de ani este mai greu de realizat. Bucuraţi-vă de feminitatea dumneavoastră şi nu e târziu să alegeţi un stil de viaţă sănătos: mese regulate şi fără excese, alimente preparate sănătos, multe legume, o bună hidratare, mişcare de intensitate medie zilnic şi odihnă suficientă.

A avea un stil de viaţă sănătos  ar trebui să fie un scop pe termen lung pentru oricine.


Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dieteticǎ
Iaşi, Str. General Berthelot, Nr. 4, Et. 2, Cam. 4
www.marianachelariu.ro 0728.082.951