office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 50, Septembrie 2017


Efectele terapeutice ale miezului de pomelo
Setea și rinichiul
Presiunea atmosferică și durerile articulare
Încep şcolile: ce facem să avem copii sănătoşi fizic şi emoţional
Cum ajungem să uităm de noi?
Gelozia apare atunci când dragostea intră la închisoare
Somnul ajuntă la slăbit!
Cuişoarele, proprietăţi terapeutice

Somnul ajuntă la slăbit!

 

Autor: Mariana Chelariu, specialist în Nutriţie şi Dietetică 

Este un fapt dovedit de ştiinţă: somnul ajută la dobândirea şi menţinerea unei greutăţi optime. Numărul de ore pe care le petreci dormind şi calitatea somnului îţi influenţează direct schimbările hormonale care îţi afectează mai departe apetitul şi metabolismul. Cei doi hormoni responsabili pentru aceste funcţii sunt leptina, care reglează saţietatea, şi grelina, care stimulează apetitul.

Atunci când nu dormi suficient, nivelul de leptină scade considerabil, ceea ce înseamnă că nu te simţi la fel de sătulă după ce mănânci. Totodată, creşte nivelul de grelină, ceea ce înseamnă că îţi este stimulat apetitul. Prin urmare, ajungi să mănânci mult mai mult şi să iei în greutate. Calitatea somnului influenţează modul în care corpul tău gestionează caloriile primite, deci este esenţial în procesul de slăbire.

Lipsa somnului mai provoacă o reacţie hormonală în corp, conducând la creşterea nivelului de cortizol, hormonul stresului. Acesta îi transmite corpului să conserve energie pentru a te putea descurca când eşti trează. În traducere, conservarea energiei este echivalentă cu stocarea şi eliminarea mult încetinită a grăsimii din corp, având în vedere că aceasta este principalul combustibil pentru noi. În plus, studiile arată că în cazul celor predispuşi genetic la obezitate lucrurile sunt şi mai serioase. Lipsa somnului poate chiar să fie principalul factor declanşator al luării masive în greutate.

Atunci când nu te odihneşti destul, simţi nevoia să combaţi oboseala cu ceva dulce sau cu orice formă de carbohidraţi. De obicei, alegi un snack rapid sau un desert de tipul ciocolatei, care îţi creşte rapid nivelul glicemiei şi îţi dă energie. Apoi, însă, nivelul glucozei din sânge scade brusc şi simţi iar nevoia de “combustibil”, formându-se astfel un cerc vicios.

Desigur, este de la sine înţeles că nu este de ajuns să dormi 7 ore pe noapte pentru a slăbi, dar este un prim pas. Alături de un program de odihnă corespunzator, stilul de viaţă activ şi alimentaţiă sănătoasă sunt stâlpii de rezistenţă ai transformării siluetei.

Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dieteticǎ
Iaşi, Str. General Berthelot, Nr. 4, Et. 2, Cam. 4
www.marianachelariu.ro
0728.082.951