Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 22

Notice: Undefined offset: 0 in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23

Warning: getimagesize(poze/112-) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/brancher/public_html/articol.php on line 23
Vârsta copiilor şi sportul
office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 16, Septembrie 2014


E-atȃta poezie!
Râşca, mǎnǎstirea din calea vulturilor
Rapsodii de toamnǎ pe strada Ralet
Off-Road în Bucovina
Fructele sǎnǎtǎţii
Vârsta copiilor şi sportul
Sfaturi de toamnǎ
O călătorie ȋn timp la Muzeul de Istorie din Onești
Un original dupǎ romantici
Portretul țăranului romȃn intrat ȋn istorie
Comori din Lacul Sfânta Ana
Frumuseţi de lângǎ noi: Cascada Cailor
Sorrento, punctul de start al unei aventuri!
Fiesta gusturilor mexicane de la Little Texas

Vârsta copiilor şi sportul

 

Ultimele statistici aratǎ o creştere îngrijorǎtoare a obezitǎţii şi în rândul copiilor din România. Alimentaţia proastă, consumul excesiv de dulciuri, dar mai ales sedentarismul generat de telefon şi calculator sunt principalele cauze. Pentru o viaţă sănătoasă vǎ recomandǎm câteva sfaturi în privinţa sportului pe care ar trebui sǎ-l practice un copil în funcţie de vârsta lui.
Înotul - sportul copiilor până la patru ani
Principala recomandare pentru copiii de pânǎ la 4 ani este înotul. Fiind un sport care îi atrage, le dezvoltă simţurile kinestetice, cele care ţin de mişcare, iar masajul pe care îl face apa asupra corpului îl ajută pe copil să se dezvolte armonios. Înotul este foarte bun şi pentru copiii care se tem de apă. În  acest caz, trebuie sǎ intre în bazin cu unul dintre pǎrinţi. Acesta are încredere într-o figură cunoscută şi, în consecinţǎ, devine liniştit din punct de vedere emoţional şi se poate concentra asupra înotului.
4 – 7 ani: joacǎ, nu sport
Pentru acest segment de vârstǎ, kinetoterapeuţii pledeazǎ pentru mersul pe bicicletă, înotul, joaca cu mingea şi alergările uşoare în parc. Mai mult, sporturile practicate sǎ fie mai mult o joacǎ, disciplina sǎ se facǎ mai târziu. Trebuie evitate sporturile agresive, care îl pot afecta din punct de vedere osteoarticular şi emoţional. La aceste vârste, sunt de preferat toate sporturile care lucrează cu corpul, dar fără cǎzǎturi, loviri, sărituri sau duritǎţi. În acest context, mersul pe bicicletă este recomandat categoric în locul mersului cu role. Copiii mici, de până în şapte ani, care merg pe role îşi strică picioarele pentru că nu au echilibru şi nici forţă. Ligamentele colaterale interioare ale genunchiului se lărgesc, preseazǎ meniscurile, favorizând astfel  laxitatea articulară. 
Sporturile de echipă - nu înainte de 8 ani
Sporturile de echipǎ presupun o vasodilaţie bună, plămâni dezvoltaţi, o inimă care să pompeze sângele mai puternic prin vasele de sânge şi muşchi. Aceste sporturi ar trebui abordate dupǎ 8-9 ani, când copilul are deja forţă să alerge, să lovească mingea, când are coordonare, observǎ mai bine adversarii, învaţǎ cum să se poziţioneze. Şi la această categorie de vârstă, sportul trebuie sǎ fie o joacă şi nu ceva profesionist şi extrem de riguros.
                                                                                                                         Daniel Prodan

Ultimele statistici aratǎ o creştere îngrijorǎtoare a obezitǎţii şi în rândul copiilor din România. Alimentaţia proastă, consumul excesiv de dulciuri, dar mai ales sedentarismul generat de telefon şi calculator sunt principalele cauze. Pentru o viaţă sănătoasă vǎ recomandǎm câteva sfaturi în privinţa sportului pe care ar trebui sǎ-l practice un copil în funcţie de vârsta lui.

 

Înotul - sportul copiilor până la patru ani
Principala recomandare pentru copiii de pânǎ la 4 ani este înotul. Fiind un sport care îi atrage, le dezvoltă simţurile kinestetice, cele care ţin de mişcare, iar masajul pe care îl face apa asupra corpului îl ajută pe copil să se dezvolte armonios. Înotul este foarte bun şi pentru copiii care se tem de apă. În  acest caz, trebuie sǎ intre în bazin cu unul dintre pǎrinţi. Acesta are încredere într-o figură cunoscută şi, în consecinţǎ, devine liniştit din punct de vedere emoţional şi se poate concentra asupra înotului.

 

4 – 7 ani: joacǎ, nu sport
Pentru acest segment de vârstǎ, kinetoterapeuţii pledeazǎ pentru mersul pe bicicletă, înotul, joaca cu mingea şi alergările uşoare în parc. Mai mult, sporturile practicate sǎ fie mai mult o joacǎ, disciplina sǎ se facǎ mai târziu. Trebuie evitate sporturile agresive, care îl pot afecta din punct de vedere osteoarticular şi emoţional. La aceste vârste, sunt de preferat toate sporturile care lucrează cu corpul, dar fără cǎzǎturi, loviri, sărituri sau duritǎţi. În acest context, mersul pe bicicletă este recomandat categoric în locul mersului cu role. Copiii mici, de până în şapte ani, care merg pe role îşi strică picioarele pentru că nu au echilibru şi nici forţă. Ligamentele colaterale interioare ale genunchiului se lărgesc, preseazǎ meniscurile, favorizând astfel  laxitatea articulară. 

 

Sporturile de echipă - nu înainte de 8 ani
Sporturile de echipǎ presupun o vasodilaţie bună, plămâni dezvoltaţi, o inimă care să pompeze sângele mai puternic prin vasele de sânge şi muşchi. Aceste sporturi ar trebui abordate dupǎ 8-9 ani, când copilul are deja forţă să alerge, să lovească mingea, când are coordonare, observǎ mai bine adversarii, învaţǎ cum să se poziţioneze. Şi la această categorie de vârstă, sportul trebuie sǎ fie o joacă şi nu ceva profesionist şi extrem de riguros.                                                                                                                       

 

 Daniel Prodan