office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 57, Aprilie 2018


Secretul longevităţii se află în intestin. Experimentul cu probiotice care au prelungit viaţa cu 60%
Mușețelul este un dușman declarat în lupta cu cancerul
Tumorile benigne ale sânului
O tehnică revoluţionară a restabilit vederea a doi pacienţi!
Bolile reumatice
Boala Alzheimer – cea mai frecventă formă a demenței
164 de ani de la naşterea lui Anghel Saligny
Ce să mâncăm înainte şi după sport pentru a slăbi?
Astenia de primăvară și simptomele ei
5 ceaiuri care pot combate alergiile

Astenia de primăvară și simptomele ei

 

Autor: Fizioterapeut Rusu Laura, WorkTape Medical

 

Primăvara este sezonul în care majoritatea oamenilor se simt slăbiți și obosiți. Lipsa de energie, amețeala, tensiunea musculară și lipsa poftei de mâncare, sunt doar câteva dintre simptomele asteniei sau oboselii de primăvara.

 

Astenia poate provoca și alte manifestări cum ar fi pierderi de memorie, transpirație și senzație generală de disconfort. Lipsa luminii soarelui din timpul iernii și nivelul scăzut de activitate fizică sunt doar câțiva dintre factorii care stau la baza oboselii de primăvara.

 

Ca să scapi de starea de oboseală cauzată de astenie, este foarte important să îți respecți programul de somn. Studiile au arătat ca persoanele care dorm între orele 22 și 24 răspund mai bine la teste de atenție, de memorie și creativitate, în comparație cu cele care dorm aceeași perioadă de timp, dar mai târziu în noapte. Trecerea de la un sezon la altul ne poate afecta nivelul de melatonină din corp, numită adesea și hormonul somnului. Tocmai de aceea ar fi bine să îți stabilești un program regulat de odihnă.

 

În primul rând trebuie să renunțăm la mâncărurile grase și pline de toxine și să ne "împrietenim" cu verdețurile de primăvară. Apoi, nu trebuie să uităm să ne hidratăm și mai presus de toate: mișcarea (cât mai multe exerciții fizice). Știm cu toții cât de benefic este sportul, însă primăvara este cu atât mai bine dacă faci mișcare. De ce? Pentru că exercițiile fizice cresc nivelul serotoninei și al endorfinelor din organism, îmbunătățindu-ți dispoziția și reglându-ți somnul.

 

Activitatea fizică revigorează sistemul nervos și crește metabolismul, care asigură o mare cantitate de energie, combatând astfel și astenia. Viața noastră este bazată pe energie. Pentru a putea funcționa fizic, psihic, social, pentru ca viața noastră să fie completă, avem nevoie, pentru noul an care începe odată cu primăvara, de toată energia pe care o putem acumula din alimentație, din aer, din jurul nostru, din noi.

 

Clinica WorkTape Medical împreună cu colaboratorii săi, Diet Club Centrul de Dieta  și  Ecaterina Puiu Psiholog WorkTape Medical Botosani vă pot ajuta să treceți mai ușor peste astenia de primăvară.

 

Trebuie doar să vă programați sunând la numărul 0758 959 677 sau completați formularul de programare online aici.

 

www.worktape.ro