office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 45, Aprilie 2017


Remedii naturale împotriva asteniei de primăvară
Primele alergii de primăvară
Acceptă-ţi vârsta şi slăbeşte sănătos!
Cum sǎ determinǎm copilul să mănânce sănătos?
Mănăstirea Stânișoara

Cum sǎ determinǎm copilul să mănânce sănătos?

„Mami, mami, nu vreau spanac! E urât!”, „Broccoli? Nici gând!” – așa sună refuzul copiilor de a mânca legume, şi în special legume verzi. Nu este suficient să spui „Mănâncă spanacul pentru că e sănătos”. Dr. Mark Hyman, un renumit nutriţionist american, afirmǎ cǎ e nevoie de o întreagă strategie. Iată ce soluțiile propuse de el:

 

▪Începeți cu pași mici. Ideal ar fi ca alimentația sănătoasă să debuteze atunci când copilul este mic și să nu se oprească atunci când copilul crește. În perioada diversificării, oferă-i câte un aliment nou și urmărește ce îi place și ce nu-i place. Regula este să îi oferi de trei ori un aliment înainte de a decide dacă îi place sau nu. Dr. Hyman recomandă să nu se introducă în alimentația bebelușilor ciocolată, cofeină, miere, grâu, porumb, struguri, fructe cu coajă lemnoasă.

 

▪Implicarea e esențială. Copiii au nevoie să se simtă implicați. „Luați-vă copiii cu voi în bucătărie și pregătiți împreună mâncare”, subliniază dr. Hyman. La fel ca și adulții, ei abia așteaptă să se facă utili. Ajutându-și părinții să pregătească masa contribuie la formarea încrederii de sine a copiilor. În plus, abilitățile culinare se bazează pe dezvoltarea unor funcții de învățare și cunoaștere, care îmbunătățesc activitatea cerebrală a copiilor. În timp ce învață să gătească ei își dezvoltă abilități creative, matematice, îndemânarea, gustul, mirosul.

 

▪Gătitul poate fi „cool”. Nu uitați să vă distrați atunci când pregătiți ceva de mâncare împreună cu copilul. Ascultați muzică, faceți mici întreceri, jucați-vă, creați figurine vesele din legume și fructe. Gătitul poate fi un joc din care copiii învață să prețuiască hrana sănătoasă.

 

▪Oferiți-le posibilitatea să aleagă. Când sunteți la cumpărături sau când vă gândiți ce faceți de mâncare, cereți și opinia copilului. Dați-i posibilitatea să își exprime preferințele, să le motiveze, să aleagă rețete. Copiii vor ajunge să aștepte cu nerăbdare meniurile respective și vor învăța să planifice meniuri sănătoase.

 

▪Mergeți împreună la cumpărături. Învățați-i cum să aleagă fructe, legume și alte produse de calitate. Explicați-le despre textura, culoarea și aroma alimentelor proaspete. Lăsați-i să atingă, să miroasă fructele și legumele și, de ce nu?, să guste unele dintre ele. De asemenea, este important să le spuneți de unde vin și cum cresc fructele și legumele pe care le puneți în coș.

 

„Când copiii cresc suficient de mult pentru a consuma hrană solidă, ei ar trebui să mănânce aproape tot ce mănâncă adulții. În Japonia nu există meniuri pentru copii. Copiii mănâncă sushi (n.r. – pește crud) și alge de mare. În jungla africană, copiii mănâncă greieri, larve, lilieci. Noi chiar avem nevoie de «happy meals» (n.r. – mese fericite) care de fapt cauzează atât de multă suferință mai târziu? De ce să le oferim copiilor noștri alimente pe care majoritatea adulților le cunosc ca fiind nesănătoase?”, se întreabǎ retoric dr. Hyman.

 

Sursa: ecowatch.com