office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 65, Decembrie 2018


Terapia de recuperare interdisciplinară a copiilor cu CES
Roiniţa - forme de utilizare în uz intern
Plictiseala la copii
Istoria Sfintei Mănăstiri Govora
Cu ce înlocuim proteinele animale

Cu ce înlocuim proteinele animale

 

Avem nevoie de proteine. Ele menţin şi dezvoltă musculatura, iar aceasta arde calorii, accelerează metabolismul şi ajută în procesul de slăbire. Cei care ţin post şi renunţă la carne, ouă şi lapte trebuie să aibă grijă să-şi ia proteinele din surse vegetale. Iată care sunt cele mai bune!

● Leguminoasele. Fasolea, mazărea, lintea, năutul au un scor proteic de 70-75%, sunt bogate în fibre şi oferă senzaţia de saţietate. Poţi face din ele supe, mâncăruri sau le poţi adăuga fierte, în salate.

● Soia. Este singura sursă vegetală de proteine complete. Ca şi carnea, ea conţine toţi aminoacizii esenţiali pentru organism. Se spune despre soia că are un scor proteic înalt, de 91-100%. Puteţi consuma lapte de soia, făină, germeni, chiar şi boabe de soia coapte, sau puteţi adăuga soia în orice mâncare de legume, pentru un aport proteic.

● Quinoa. E o bună sursă de proteine, are un gust neutru, ca şi orezul, se consumă în salate, budinci şi deserturi cu lapte vegetal.

● Fructele oleaginoase. Nucile, migdalele şi seminţele de floarea soarelui, crude şi nesărate, au un scor proteic de 52%. În plus, vin cu un aport de grăsimi sănătoase, care protejează vasele de sânge şi ne oferă saţietate.

● Ciupercile. Pe grătar sau fierte, adăugate în mâncăruri, salate, supe, ciupercile sunt celebre pentru aportul lor de proteine, fiind nelipsite din meniurile vegetarienilor.

● Şeitanul. Este un produs obţinut din grâu, foarte popular printre vegetarieni pentru că, după ce este gătit, se aseamănă la textură și consistență cu carnea: este dens, dar în același timp se topește în gură și are un conținut scăzut de grăsimi. Se mai numește și carne de grâu, proteină din grâu sau gluten de grâu. Bogat în proteine și cu un conținut caloric scăzut, şeitanul dă o senzație de sațietate, fiind ideal pentru vegetarieni sau pentru cei care ţin post.

Sursa: adevarul.ro