office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 66, ianuarie 2019


Cum să motivezi copilul să citească
Mănăstirea Vlahuţă
Cum preparăm corect unele alimente
Israel: :"Vom oferi într-un an un tratament complet pentru cancer”
Sindromul boala telefonului mobil

Cum preparăm corect unele alimente

Nutritionist Mariana Chelariu

Alegerea diversificată a alimentelor este esențială pentru un stil de viață sănătos. Pe lângă acest aspect, modul în care le preparăm este foarte important pentru a profita de beneficiile nutriţionale ale fiecărui aliment şi pentru optimizarea absorbției de nutrienți în organism.


Pastele
Pastele fierte „al dente” într-o cantitate suficientă de apă cu sare sunt mai sănătoase, fierte prea tare devin lipicioase și au indice glicemic mare. Alegeţi cu încredere pastele integrale, sunt mai gustoase şi au şi o cantitate bună de fibre.


Carnea roșie
Este o sursă excelentă de proteine, acizi grași omega-3, vitamina B12, zinc și fier. Elimină fiecare bucăţică vizibilă de grăsime înainte de a o pregăti și consum-o întotdeauna alături de o salată generoasă de legume proaspete, la care se adaugă 1-2 linguriţe de ulei de masline şi zeamă de lămâie.


Ouăle
Pentru doar 75 de calorii, un ou îți oferă în schimb 7 grame de proteine de înaltă calitate, toți cei 9 aminoacizi esențiali și preţioasa vitamina D. Pentru a te bucura de aceste beneficii prepară oul fiert, posat sau sub formă de omletă dietetică cu 2 pufuri de ulei într-o tigaie antiaderentă.


Cartofii
Cea mai bună variantă de a consuma cartofii este cea de ai fierbe sau coace în coajă. În plus, ar fi de preferat să consumi cartofii după ce ating temperatura camerei sau chiar reci, în salate.


Broccoli, spanac, dovlecel, păstăi, mazăre verde
Varianta de fierbere la abur este cea mai avantajoasă. Alte metode, precum fierberea, gătitul la microunde, călirea sau prăjirea provoacă pierderi importante de vitamina C și alte clase de nutrienți. Pentru a fi gustoase consumă-le cu un praf de sare de mare, câteva pufuri de ulei de măsline și suc de lămâie,ierburile aromatice sau sos de iaurt grecesc cu usturoi.


Roșiile
Licopenul este un antioxidant puternic care se găsește în roșii. Acesta ajută la reducerea riscurilor de cancer, boli de inimă, accident vascular cerebral. Licopenul se asimilează cel mai bine dacă preparăm termic roşiile.


Faceţi alegeri sănătoase zi de zi pentru a vă bucura de cea mai bună formă a dumneavoastră!


www.marianachelariu.ro