office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 57, Aprilie 2018


Secretul longevităţii se află în intestin. Experimentul cu probiotice care au prelungit viaţa cu 60%
Mușețelul este un dușman declarat în lupta cu cancerul
Tumorile benigne ale sânului
O tehnică revoluţionară a restabilit vederea a doi pacienţi!
Bolile reumatice
Boala Alzheimer – cea mai frecventă formă a demenței
164 de ani de la naşterea lui Anghel Saligny
Ce să mâncăm înainte şi după sport pentru a slăbi?
Astenia de primăvară și simptomele ei
5 ceaiuri care pot combate alergiile

Ce să mâncăm înainte şi după sport pentru a slăbi?

 

 

Când faci sport trebuie să ai în vedere nu doar consumul caloriilor din timpul antrenamentului, dar şi consumul alimentar dinainte şi după mişcare. Trebuie să ştii când şi ce să mănânci înainte şi după ce mergi la sala de fitness, pentru ca rezultatele în urma mişcării să fie cât mai bune.


Ce mănci înainte de mișcare?

Apelează la o mică gustare care să conţină carbohidraţi (baton de cereale, fructe) cu 30-35 de minute înainte de efortul fizic în cazul în care au trecut mai mult de 3-5 ore de la ultima masă.

Majoritatea persoanelor practică sportul spre seară şi atunci există riscul ca efortul fizic să ducă la hipoglicemie tradusă prin senzaţie de moleşeală, lipsa puterii, ameţeli. Cea mai bună variantă ca să îți menții energia pe toată durata antrenamentului este un mix de carbohidrați simpli și complecși.

Carbohidrații complecși, cum ar fi cerealele sau leguminoasele, îţi vor oferi rezistenţa. Cei simpli, din surse sănătoase, precum fructele, îţi dau o energie imediată, necesară mobilizării şi motivaţiei.


Ce mănci după mișcare?

După mișcare este indicat un mix de proteine, care necesită multă energie pentru a fi digerate, cu legume sărace în carbohidrați. Ideale în acest sens sunt carnea și lactatele slabe, legumele crude şi gătite, bogate în fibre, peștele bogat în Omega 3, nucile şi semințele.

În cazul în care vrei să scapi de excesul de grăsime cu ajutorul sportului, atunci nu mânca dulciuri, făinoase şi fructe timp de 1-2 ore după efortul fizic pentru a reface glicogenul din rezerva de lipide.


Sugestii:

l  Fă activitate fizică dimineaţa! Înainte de micul-dejun, deoarece depozitele hepatice de glicocen sunt aproape epuizate peste noapte, vor fi puse la bătaie depozitele de grăsime ca sursă de energie. Mişcarea duce la „trezirea” metabolismului, astfel încât pe perioada întregii zile se vor arde mai multe calorii.

l  Nu uita să te hidratezi!  Bea jumătate de litru de apă, înainte de antrenament apoi, rehidratează-te la fiecare sfert de oră, câte puţin. Deshidratarea la care te predispun antrenamentele încetinește metabolismul şi te face să mănânci ulterior mai mult decât este nevoie.


O dietă eficientă, potrivită nevoilor tale și însoțită de mișcarea adecvată, te va ajuta să slăbești armonios.


www.marianachelariu.ro