office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 53, Decembrie 2017


Revista Branché, decembrie 2017
Faţetele dentare, soluţia ideală pentru un zâmbet spectaculos!
Cât de mult să merg pe jos pentru a slăbi?
Diversificarea meniului la bebeluşi
Interviu: dr. Celina Stafie
Abuzul emoţional
Cei 4 Călăreți ai Apocalipsei…unei relații
Mănăstirea Diaconeşti
Colicile bebeluşului
Doi morcovi pe zi reduc colesterolul cu 20 %

Cât de mult să merg pe jos pentru a slăbi?

 

Autor: Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dietetică 

Mersul pe jos este unul dintre cele mai sigure forme de exerciţiu cunoscute astăzi. În funcţie de cât se merge, puteţi realiza o pierdere de până la 0,5 kg pe săptămână. Gândiţi-vă, în mai puțin de 6 luni, puteţi scăpa de aproximativ 10 kg, fără ore la sala de sport și fără a merge pe o dietă restrictivă, ci pe o dietă echilibrată, sănătoasă. De asemenea, vă alegeţi si cu tonifierea muşchilor şi îmbunătaţirea sănătăţii dumneavoastră.

Odată ce aţi învăţat cum să puneţi în aplicare principiile mersului pe jos pentru a pierde în greutate, veţi fi cu siguranță dependent de acest exerciţiu de rutină, uşor și benefic.


Cum pierdem în greutate mergând ?

Trebuie să ştiţi că 1 kg se acumulează atunci când aţi “realizat” un plus de 7000 Kcal peste nevoile energetice ale organismului dumneavoastră. Numărul de calorii pe care le poate arde mersul pe jos este determinat de greutatea dumneavoastră corporală şi de ritmul de mers pe jos.


În medie, în cazul în care mergiţi pe jos 10.000 de paşi pe zi, adică echivalentul a 6,5- 8 km, se consumă aproximativ 400-500 kcalorii. Într-o săptămână: 7 x 500= 3500 kcal , adică veţi pierde 0,5 kg.


Ceea ce este foarte important este că vorbim de scăderea cu 0,5 kg din masa grasă, nu din masa musculară.


În cazul în care nu dispuneţi de aplicaţii pe telefonul mobil pentru numărarea paşilor, unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteţi face este de a cumpăra un pedometru de calitate. Caracteristica principală este numărarea numărului de paşi pe timpul antrenamentului sau de-a lungul întregii zile.


Dacă în prezent efectuaţi un anumit număr de paşi zilnic (serviciu, activităţi casnice etc) ţineţi cont că cei 10.000 de paşi trebuie să fie peste rutina zilnică, cu care organismul este deja obişnuit. În rest, vă rămâne de făcut un calcul simplu: cu cât mai mulţi paşi, cu atât mai puţine  kilograme. Nu trebuie să începeţi cu acest număr de paşi. Pentru cei mai mulţi poate părea o ţintă greu de atins. Frumuseţea constă în faptul că, pe măsură ce vă implicaţi în acest lucru şi găsiţi modalităţi şi soluţii noi, de la zi la zi, veţi fi mai multumiţi.


Mersul pe jos pe aceeaşi cale veche poate deveni plictisitoare, aşa că trebuie să rupeţi rutina. Plimbarea în diferite parcuri, diferite cartiere, în compania muzicii, a unui prieten, a animalului de companie (unde există), vă poate energiza şi motiva pentru a finaliza ce v-aţi propus. Trebuie să vă îngrijiţi şi de postură: bărbia sus, abdomenul tras, fesele încordate.  Mergeţi cu paşi regulaţi, nu călcăţi apăsat pe călcâi, pentru a evita brutalizarea coloanei vertebrale, şi balansaţi braţele. Acest stil de mers pe jos vă va ajuta să obțineţi beneficii maxime din antrenament.


La fel de importante sunt ritmul susţinut şi…. fruntea descreţită.

 

www.marianachelariu.ro