office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 69, Aprilie 2019


Recupearea în afecțiunile mâinii
5 lucruri esențiale în relația părinte-copil
Boabele de cacao erau atât de appreciate, încât triburile antice le foloseau sub formă de monedă
Ea este prima femeie-pilot de supersonic din România
Radiologia intervențională

Ea este prima femeie-pilot de supersonic din România

 

Ea este prima femeie-pilot de supersonic din România
Zboară cu peste 2.200 km/h și se simte la manșa unui MiG-21 Lancer ca peștele în apă. Își spunem astăzi povestea Simonei Maierean, prima femeie-pilot de supersonic din România.
Este tânără, frumoasă, ambițioasă, dar și extrem de curajoasă. Suceveanca Simona Maierean a reușit la cei 36 de ani ai săi să devină celebră într-o lume a bărbaților.
Este pilot militar al Forțelor Aeriene Române, iar, în caz de război, va fi în prima linie.Tatăl ei este tehnician veterinar, deci nu a ales această profesie ca să ducă tradiția familiei mai departe.
”Când eram mică și vedeam avioane îmi doream să ajung acolo sus… destinul a făcut să ajung fix aici, unde visam”, povestește Simona pentru  aeronews.ro.
După terminarea liceului, prima femeie-pilot de supersonic a dat probe sportive, examen scris și așa a ajuns, în 2003, studenta Academiei Forțelor Aeriene din Brașov.
”În vara lui 2004 am zburat prima dată pe Yak-52 la Bobocu. Am trecut apoi pe IAR 99. Țin minte și acum prima ieșire simplă cu Yak-ul. Era liniște, asta a fost prima mea impresie. Știam că urma să am un control, efectuat de alt instructor decât cel pe care-l aveam, dar nu eram sigură că va semna pentru a putea să zbor singură. Toți îmi spuneau: <> La decolare însă nu ne-a povestit nimeni cum este. O senzație greu de descris în cuvinte, pe care nu ai cum să o uiți și pe care vrei să o simți de cât mai multe ori”, rememoerază Simona.
Are 56 de ore de zbor pe supersonic
În martie 2013, a făcut trecerea pe supersonic, după cinci ani de teorie. La Bacău a zburat pentru prima dată în dublă comanda cu MiG-ul, iar acum a ajuns să aibă 180 de ore de zbor, dintre care 56 pe avionul de vânătoare. A trecut deja pe Spartan și și-a luat calificarile de copilot. Undeva în toamna va începe misiunile de transport, după care trebuie să treacă la un alt nivel de pregătire pentru a ajunge pilot-comandant.
”Cel mai mult îmi place când termin zborul, parchez avionul și opresc motoarele. Atunci, preț de câteva secunde, ți se derulează un film rapid în fața ochilor, filmul zborului respectiv. Cu tot ce ai învățat, cu tot ce ai făcut, cu momentele frumoase. Cu fiecare zbor, simți că ai mai evoluat cu un pas. Doar după ce ai aterizat realizezi asta, acolo sus ești preocupat să-ți iasă lucrurile cât mai bine, nu ai timp să visezi la una sau la alta”. 
Sursa: click.ro

Zboară cu peste 2.200 km/h și se simte la manșa unui MiG-21 Lancer ca peștele în apă. Își spunem astăzi povestea Simonei Maierean, prima femeie-pilot de supersonic din România.


Este tânără, frumoasă, ambițioasă, dar și extrem de curajoasă. Suceveanca Simona Maierean a reușit la cei 36 de ani ai săi să devină celebră într-o lume a bărbaților. Este pilot militar al Forțelor Aeriene Române, iar, în caz de război, va fi în prima linie.Tatăl ei este tehnician veterinar, deci nu a ales această profesie ca să ducă tradiția familiei mai departe.


”Când eram mică și vedeam avioane îmi doream să ajung acolo sus… destinul a făcut să ajung fix aici, unde visam”, povestește Simona pentru  aeronews.ro.


După terminarea liceului, prima femeie-pilot de supersonic a dat probe sportive, examen scris și așa a ajuns, în 2003, studenta Academiei Forțelor Aeriene din Brașov.


”În vara lui 2004 am zburat prima dată pe Yak-52 la Bobocu. Am trecut apoi pe IAR 99. Țin minte și acum prima ieșire simplă cu Yak-ul. Era liniște, asta a fost prima mea impresie. Știam că urma să am un control, efectuat de alt instructor decât cel pe care-l aveam, dar nu eram sigură că va semna pentru a putea să zbor singură. Toți îmi spuneau: <> La decolare însă nu ne-a povestit nimeni cum este. O senzație greu de descris în cuvinte, pe care nu ai cum să o uiți și pe care vrei să o simți de cât mai multe ori”, rememoerază Simona.


În martie 2013, a făcut trecerea pe supersonic, după cinci ani de teorie. La Bacău a zburat pentru prima dată în dublă comanda cu MiG-ul, iar acum a ajuns să aibă 180 de ore de zbor, dintre care 56 pe avionul de vânătoare. A trecut deja pe Spartan și și-a luat calificarile de copilot. Undeva în toamna va începe misiunile de transport, după care trebuie să treacă la un alt nivel de pregătire pentru a ajunge pilot-comandant.


”Cel mai mult îmi place când termin zborul, parchez avionul și opresc motoarele. Atunci, preț de câteva secunde, ți se derulează un film rapid în fața ochilor, filmul zborului respectiv. Cu tot ce ai învățat, cu tot ce ai făcut, cu momentele frumoase. Cu fiecare zbor, simți că ai mai evoluat cu un pas. Doar după ce ai aterizat realizezi asta, acolo sus ești preocupat să-ți iasă lucrurile cât mai bine, nu ai timp să visezi la una sau la alta”. 
Sursa: aeronews.ro