office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 59, iunie 2018


Calendar pentru sănătatea sânilor
Părinți de adolescenți
Cinci metode simple şi sănătoase de a reduce porţiile
Copilul, ca o maşină ?!
Ce sunt crampele musculare?
De ce e bine să consumăm prune?
Pintenii calcaneeni – “ciocurile din talpă”
15 reguli de bază pentru sănătatea emoţională a copiilor noştri
Alergie, intoleranţǎ sau iritaţie?

Cinci metode simple şi sănătoase de a reduce porţiile

 

Autor: Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dietetică

 

Pentru a pierde în greutate ar trebui să ardeţi mai multe calorii decât consumaţi, dar şi să alegeţi sursele potrivite de nutrienţi. Asta nu înseamna nicidecum că vă este sortit să vă fie foame tot timpul! Pentru a vă atinge obiectivele, voi enumera câteva modalităţi sănătoase de a reduce porţiile.


1. Înainte de masă beţi un pahar cu apă

Dacă veţi bea un pahar mare cu apă cam cu 10 minute înainte de fiecare masă o să simtiţi mai puţin foamea. Nu numai că va ajuta să vă umpleţi stomacul, ci, uneori, deshidratarea este motivul real pentru care vă este foame. Uneori mâncăm atunci când suntem plictisiţi, aşa că un pahar mare de apă vă poate satisface, de fapt, dorinţa de a mânca din plictiseală.

 

2. Cât mai multe legume

Ori de câte ori gătiţi o masă, adăugaţi cât de multe legume cu putinţă.  Au valoare calorică scăzută şi densitate mare de nutrienţi cu reale beneficii aduse sănătăţii. Mâncaţi legumele oricum: crude, gătite, salate, garnituri. Vor da culoare şi savoare oricărui fel de mâncare.

 

3. Alegeţi farfurii colorate

Este dovedit că persoanele care consumă alimentele pe farfurii a căror culoare nu contrastează cu culoarea hranei, mănâncă cu 22% mai multe alimente. Explicaţia ar fi că atunci când mâncarea servită contrastează cu farfuria, puteţi aprecia cantitatea de alimente cu mai multă precizie, evitând astfel consumul suplimentar.

 

4. Adăugați carbohidrati, nu adăugați la carbohidraţi 

Nu faceţi o masă bazată pe carbohidraţi. Întâi alegeţi legumele şi proteinele şi apoi, dacă trebuie, adăugați carbohidraţi. De exemplu, nu umpleţi un castron cu fulgi de ovăz şi apoi acoperiţi cu fructe și iaurt. Întâi puneţi iaurtul, fructele şi la urmă adaugaţi fulgi de ovăz. Același lucru este valabil pentru paste: faceţi legume la grătar şi câteva bucăţi de carne dacă doriţi şi abia apoi adăugaţi pastele, astfel încât cea mai mare parte a mesei este din legume şi carne, nu carbohidraţi!

 

5. Respectă porţia

Ar fi benefic ca fiecare dintre noi să îşi cunoască porţia de alimente potrivită cu greutatea şi nivelul de activitate fizică desfăşurat. Unele dintre alimentele cumpărate au înscripţionate pe ambalaj cât reprezintă o porţie, altele nu. Oricum, dacă alegeţi să mâncaţi, să zicem, alune, puneţi pe o farfuriuţă 15- 20 bucăţi cât reprezintă o porţi,e iar restul puneţi-l în dulap, nu la îndemână sau la vedere. Dacă vedeți alimentele în faţa dumneavoastră aveţi mai multe şanse să le mâncaţi.

 

www.marianachelariu.ro