office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 58, Mai 2018


Recuperarea în Boala Parkinson
Criza adolescenţei
Paraziții intestinali la copii
Cum folosim cicoarea în uz intern
Importanța jocului și a jucăriilor pentru copil
Postul a dublat capacitatea de regenerare a celulelor stem din intestin
Interviu: Gabriela Petrea (părinte), APCA Botoșani
Corneea umană artificială a fost realizată în premieră cu o imprimantă 3D
Soluţii pentru un prânz sănătos, saţios şi echilibrat
Inovaţie medicală a cercetătorilor: o valvă artificială a inimii care creşte şi se regenerează singură, având potenţialul de a salva nenumărate vieţi

Soluţii pentru un prânz sănătos, saţios şi echilibrat

 

Autor: Mariana Chelariu, nutriţionist

Chiar dacă aparent pare greu, se pot găsi soluţii pentru a lua la serviciu un prânz care să îndeplinească toate condiţiile nutriţionale ale unei diete sănătoase ce te ajută să slăbești şi să îţi dea o stare bună.

 

Pachetul de acasă

Este cea mai sigură, uşor de controlat şi ieftină soluţie. Pregătit dimineaţa sau cu o zi înainte, poţi prepara, condimenta după gust, tăia şi măsura,  apoi să ambalezi totul în caserole şi să le iei la serviciu.

Proporția corectă este: un sfert proteină (carne ou, brânzeturi, peşte), un sfert carbohidraţi (orez, pâine integrală, cartof, năut, fasole, cartofi fierţi) şi jumătate legume proaspete (diverse tipuri de salate, varză crudă, ardei, roşii, castraveţi etc) sau gătite.

 

Cumpărat de la supermarket

Dacă nu ai timp să pregăteşti un pachet şi ai un supermarket prin zonă, îţi poţi cumpăra de acolo ingredientele unui prânz sănătos şi echilibrat. Din zona cu mâncare gata preparată alege doar friptura la grătar şi salate fără dressing, pentru că în general se găteşte cu sosuri şi nu ai control asupra cantităţilor de grăsime folosite sau  poţi alege varianta de a cumpăra câteva felii de telemea cu un conţinut redus de grăsime şi 2-3 felii de mușchi file slab ca surse de protein şi o salată la pungă/cutiuţă peste care storci puţin suc de lămâie. Pentru carbohidraţi complecşi, alege o lipie sau o chiflă integrală.

 

Comandat la restaurant sau la o firmă de catering

 Alege tipul de carne, peşte , brânză pe care îl preferi ca sursă de proteină animală sau poţi opta pentru proteina vegetală: fasole bătută, pasta de năut, tofu sau ciuperci. Le combinăm cu legume fără amidon sub formă de garnitură sau salată cu orez integral, pâine sau lipie integrală ca sursă de carbohidraţi. Evită uleiurile, dressingurile, sosurile, prăjelile, tot ce e gratinat sau pane. Incluse în meniu, pot dubla valoarea calorică a prânzului.  În loc de desert alege o cafea sau un ceai, neindulcite.

Intervalul de timp potrivit pentru a mânca prânzul este între orele 13 - 15. Ai grija la cantități și nu uita de proporția corectă, iar dacă ai nevoie de ajutor, apelează la un nutriționist.

 

www.marianachelariu.ro