office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 57, Aprilie 2018


Mușețelul este un dușman declarat în lupta cu cancerul
Tumorile benigne ale sânului
O tehnică revoluţionară a restabilit vederea a doi pacienţi!
Bolile reumatice
Boala Alzheimer – cea mai frecventă formă a demenței
164 de ani de la naşterea lui Anghel Saligny
Ce să mâncăm înainte şi după sport pentru a slăbi?
Astenia de primăvară și simptomele ei
5 ceaiuri care pot combate alergiile

164 de ani de la naşterea lui Anghel Saligny

 

Anghel Saligny s-a născut în data de 19 aprilie 1854, în comuna Şerbăneşti, judeţul Tecuci (actualmente, judeţul Galaţi) şi a murit la data de 17 iunie 1925, Bucureşti.

A avut un frate cu un an mai mare, Alfons Oscar I. Saligny (1853 - 1903), care a devenit un chimist cunoscut, membru corespondent al Academiei Române, şi o soră, Sofia Saligny, împreună cu care a făcut clasele superioare de liceu la Potsdam.

 

Anghel, fiul unui pedagog francez stabilit la Focşani, urmează primele clase la şcoala părinţilor săi, iar la 16 ani pleacă la Berlin pentru a studia astronomia, însă renunţă în favoarea ingineriei văzând amploarea şi dinamica economiei germane.

 

La numai 20 de ani, obţine diploma „cum laude” a facultăţii de politehnică şi este curtat de cele mai mari firme din Germania ca să participe la proiectarea şi realizarea unor lucrări de mare amploare, căi ferate, poduri, construcţii din acestea metalice.

 

În 1887, tânărul inginer, ajuns la 33 de ani, primeşte propunerea de a construi un pod peste Dunăre, la Cernavodă.

 

Saligny călătoreşte în toată lumea pentru a vedea poduri realizate prin diverse tehnologii. În cele din urmă foloseşte oţelul în locul fierului si un sistem de grinzi cu console pentru a crea un pod suplu şi ieftin. În 1895, la inaugurare, podul de la Cernavodă era cel mai lung din Europa.

 

Al doilea mare proiect al său a fost extinderea şi modernizarea portului Constanţa. A construit dane, docuri, silozuri şi primul terminal petrolier pentru a impulsiona exporturile de ţiţei şi cereale.

 

Are contribuţii în aproape fiecare judeţ din ţară la întreţinerea sau construirea de căi ferate, staţii CFR şi poduri, iar multe dintre construcţiile realizate de ilustrul inginer în urmă cu un secol continuă să fie funcţionale şi astăzi.