office@branche.ro       0727.340.355      0752.120.726

Branché Nr. 60, iulie 2018


Gingivita
Vacanţele all inclusiv şi kilogramele în plus
Cum tratăm torticolisul?
Mănăstirea Cernica din Bucureşti

Vacanţele all inclusiv şi kilogramele în plus


Autor: Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dietetică

Kilogramele în plus la întoarcere dintr-o vacanţă all inclusiv este o problemă cu care se confruntă multe persoane. Este foarte dificil să te abții de la mâncare atunci când toate simțurile îți sunt puse la încercare de diverse arome și combinații culinare, unele cunoscute, altle mai puţin cunoscute, dar care mai de care mai apetisante, ce te îmbie să le guşti. Graniţa dintre a gusta şi a abuza e deseori uşor încalcată, stimulaţi fiind de atmosfera relaxată de concediu şi, uneori, de companie.


Ce puteţi face?

 Încearcaţi în fiecare zi altceva
Veţi avea la dispoziție în fiecare zi aceleași feluri de mâncare, așa că nu vă aruncaţi din prima zi să mâncaţi de toate. Încearcaţi în fiecare zi altceva. Dacă azi aţi gustat carne la grătar, mâine încearcaţi preparatele pe bază de pește sau fructe de mare, apoi brânzeturile mai deosebite. Important este ca de fiecare dată să le asociem cu legume şi salate de crudităţi şi cât mai puţin cartofi, orez, paste sau pâine. Păstraţi-vă pentru preparate deosebite şi nu pentru mâncăruri banale.

 Mâncaţi cele 3 mese principale şi evitati ciugulelile dintre mase
Sărate sau dulci, solide sau lichide, ciugulelile aduc un aport caloric important, de care aproape că nici nu ne dăm seama. Covrigei, seminţe, alune, freshuri, sucuri răcoritoare, cockteiluri, bere, îngheţata, dulciuri- toate sunt hipercalorice, uşor de consumat şi uneori depăşesc ca număr de calorii o masă principală. Beţi în schimb multă apă pentru a păstra senzația de sațietate și apetitul sub control.

 Nu exageraţi cu alcoolul şi dulciurile
Alcoolul conține multe calorii și stimulează apetitul. Un pahar de vin la masa de seară este binevenit, însă la fiecare pahar de vin beţi cel puțin 2- 3 pahare de apă plată sau minerală. În ceea ce priveşte dulciurile, limitaţi mult cantitatea şi încercaţi să le mai înlocuiţi cu un fruct sau o salată de fructe ori o îngheţată cu iaurt şi fructe.

 Faceţi mişcare
Evitaţi să staţi ziua întreagă întinşi pe un sezlog, la finalul zilei veţi avea mai puţină energie. Înotaţi, jucaţi volei în apă sau fotbal pe nisip, aqua gym, tenis de masă sau de câmp, mergeţi în sălile de fitness sau faceţi plimbări lungi pe malul mării. Veţi avea bună dispoziţie, energie şi bucurie de a vă bucura de vacanţă şi nu numai de un platou cu mâncare.


www.marianachelariu.ro